Επικαιρότητα

Κανονικά το άνοιγμα των σχολείων σε Ελλάδα και Ευρώπη

Επικαιρότητα

Κανονικά το άνοιγμα των σχολείων σε Ελλάδα και Ευρώπη

Παρά την έκρηξη των κρουσμάτων λόγω της μετάλλαξης ‘’όμικρον’’, φαίνεται ότι οι Ευρωπαϊκές χώρες ανάμεσα τους και η Ελλάδα, αποφασίζουν να ανοίξουν τα σχολεία μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων.

Νέα κανονικότητα φαίνεται να είναι τα αυξημένα κρούσματα στην Ευρώπη, η οποία καταγράφει καθημερινά ρεκόρ στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες, με την νοσηρότητα της Όμικρον –όπως όλα δείχνουν- να επιτρέπει τις ανοιχτές δραστηριότητες (με μέτρα και με εξαίρεση την Ολλανδία). Τα ευρωπαϊκά κράτη, με αυτά τα δεδομένα, ανακοινώνουν το άνοιγμα των σχολείων με την έλευση της νέας χρονιάς, με διαφορετικά πρωτόκολλα η κάθε μια.

Πρώτη η Γαλλία άνοιξε τα σχολεία, με τους μαθητές να έχουν επιστρέψει ήδη στις τάξεις τους, με αυξημένο testing.

Στη χώρα μας, καθ’ όλη την διάρκεια της πανδημίας, και όποτε τα επιδημιολογικά δεδομένα το επέτρεπαν, προτεραιότητα της κυβέρνησης αποτελούσε τα σχολεία να παραμείνουν ανοιχτά, έτσι και τώρα.

Η Ελλάδα ανακοίνωσε χτες το άνοιγμα των σχολείων στις 10 Ιανουαρίου, επίσης με αυξημένο testing.

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις, με τρία self test την εβδομάδα της επιστροφής, και νέα υγειονομικά πρωτόκολλα ανοίγουν ξανά τα σχολεία στη χώρα μας, με έλεγχο στους μαθητές ολόκληρου του τμήματος εφόσον εμφανιστεί κρούσμα.

Την ίδια στιγμή Ευρωπαϊκές χώρες όπως για παράδειγμα η Ιρλανδία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ισπανία, η Γερμανία ακόμη και στην Ολλανδία(η οποία παραμένει σε lockdown) επιμένουν και αυτές στη δια ζώσης διδασκαλία.

Η σημασία του ανοίγματος για τους μαθητές

Η σημασία αυτού του ανοίγματος είναι διττή. Πρώτα απ’ όλα για ψυχολογικούς λόγους και δεύτερον γιατί τα παιδιά είναι πιο προστατευμένα στο σχολικό περιβάλλον απ’ ό,τι εκτός αυτού, καθώς εκεί τηρούν τα μέτρα, κάνουν τεστ και φορούν μάσκες.

Επίσης τα παιδιά έχουν ανάγκη από την διά ζώσης επικοινωνία με τους φίλους και τους συνομηλίκους τους, και το σχολείο αποτελεί τον βασικότερο χώρο κοινωνικοποίησης, όταν μάλιστα έχουν βιώσει σχεδόν 2 χρόνια πανδημίας και κοινωνικής αποστασιοποίησης.

Επιπλέον, θα ήταν παράλογο, όταν η οικονομία παραμένει στο μεγαλύτερο μέρος της ανοιχτή, τα σχολεία να κλείνουν, όταν παράλληλα τα στοιχεία δείχνουν ότι τα παιδιά και οι εμβολιασμένοι κινδυνεύουν λιγότερο από τον ιό.

Παράλληλα, τα κλειστά σχολεία, διευρύνουν το χάσμα ανάμεσα σε πλούσιες και φτωχές χώρες, αλλά και εντός των ίδιων των χωρών, καθώς οι οικογένειες των μαθητών που έχουν την οικονομική δυνατότητα είναι πολύ πιθανόν να προσφύγουν σε λύσεις όπως τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα μαθήματα.

Το άνοιγμα των σχολείων -παρά τις ενδεχόμενες ανησυχίες γονέων και πολιτών -είναι καίριας σημασίας, και η λειτουργία τους -με συγκεκριμένα πρωτόκολλα- έχει θετική επίδραση στην ψυχολογία των παιδιών.

Με όπλα τα εμβόλια, τα self test και τα rapid test -τα οποία έχουν συμβάλλει καθοριστικά στην αντιμετώπιση της πανδημίας-, η επιστροφή στις τάξεις καθίσταται εφικτή και ασφαλής.





You may also like