Ανάλυση

Η ενίσχυση της Πυροσβεστικής με αριθμούς

Ανάλυση

Η ενίσχυση της Πυροσβεστικής με αριθμούς

Το φετινό καλοκαίρι ήταν το δυσκολότερο από πλευράς κλιματολογικών συνθηκών με την πυροσβεστική να δίνει καθημερινές και δύσκολες μάχες με τη φωτιά.

Κάθε μέρα ξεσπούν δεκάδες φωτιές με τους πυροσβέστες να έρχονται αντιμέτωποι με το εκρηκτικό μείγμα υψηλών θερμοκρασιών, ξηρασίας και ισχυρότατων ανέμων. Οι συνεχείς αλλαγές στη ροή των ανέμων και οι αναζωπυρώσεις καθιστούν το έργο τους ακόμη δυσκολότερο.

Την ώρα λοιπόν που δασικές εκτάσεις και σπίτια τυλίγονται στις φλόγες και τους κατοίκους να έρχονται αντιμέτωποι με τη φρίκη της πυρκαγιάς, πολλοί συχνά αναρωτιόμαστε πόσα είναι τα εναέρια και επίγεια μέσα της Πυροσβεστικής και αν αυτά επαρκούν για να σβήσουν οι φωτιές.

Ας δούμε λοιπόν την αλήθεια με αριθμούς.

Σύμφωνα, λοιπόν με τα στοιχεία του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας τα εναέρια μέσα πυρόσβεσης αυξήθηκαν κατά 52% σε σχέση με το 2019 και κατά πάνω από 8% σε σχέση με πέρυσι.

Η χώρα διέθετε εναέρια μέσα:

2019: 59

2022: 83

2023: 90

Μισθωμένα:

2023: 49

2022: 40 εναέρια μέσα από τον εθνικό στόλο

Συγκεκριμένα διαθέτουμε:

• 10 Canadair 215 (παλαιότερου τύπου π. αεροσκάφη)

• 7 Canadair 415

• 19 Petzel (ελαφρύτερου τύπου αεροσκάφη)

• 2 super puma (ελικόπτερα)

• 3 ΒΚ της Πυροσβεστικής

• 3 Chinook του Στρατού

Για ποιό λόγο η Ελλάδα δεν αγοράζει και άλλα Canadair;

Τα πυροσβεστικά αεροσκάφη τύπου Canadair, τα κατασκεύαζε η καναδική εταιρεία Bombardier. Όταν στις αρχές του 2000 σταμάτησαν να έχουν ζήτηση, η παραγωγή τους σταμάτησε, τα σχέδια και τα δικαιώματα παραγωγής τα πήρε η Viking Air, η οποία μαζί με κάποιες άλλες εταιρείες του ίδιου ομίλου μετονομάστηκε πρόσφατα σε De Havilland Canada (DHC).

Η εταιρεία αυτή έχει κάνει τα σχέδια για το επόμενο μοντέλο Canadair, το DHC-515, το οποίο όμως σήμερα δεν είναι σε παραγωγή, αλλά αναμένεται να ξεκινήσει εντός του 2024 με την εταιρεία να αναφέρει, πως μπορεί να έχει το πρώτο αεροσκάφος έτοιμο το 2026.

Η Ελλάδα είναι ανάμεσα στις χώρες που έχει κάνει προ παραγγελίες και έχει ζητήσει 8 Canadair (DHC-515). Η εταιρεία σκοπεύει να ξεκινήσει τη γραμμή παραγωγής, όταν λάβει ικανό αριθμό παραγγελιών.

Την ίδια στιγμή έχει αυξηθεί ο συνολικός στόλος των οχημάτων σε 3.654 οχήματα, 244 επιπλέον από το 2022.

Πιο συγκεκριμένα έχουμε:

  • Πυροσβεστικά οχήματα: 2.079
  • Οχήματα υποστήριξης: 1.345
  • Οχήματα ειδικού σκοπού: 230

Ενώ σημαντική αύξηση έχει παρατηρηθεί στο ανθρώπινο δυναμικό που στελεχώνει τα μέσα αυτά. Πιο συγκεκριμένα, οι πυροσβέστες μας μαζί με τους εποχικούς ξεπερνούν τις 16.000, ενώ το 2019 ήταν 15.158.

Και επιπλέον 500 πυροσβέστες των Ε.ΜΟ.Δ.Ε. (δασοκομάντος).

Αναλυτικά:

Πυροσβέστες: 16.080

Μόνιμοι: 11.260

Πενταετείς: 2.390

Εποχικοί: 2.430

Σημαντική αύξηση έχει παρατηρηθεί και όσον αφορά τους εθελοντές πυροσβέστες.

Παράλληλα, η Πολιτική προστασία τα τελευταία χρόνια έχει αναβαθμιστεί σημαντικά. Πέρα από το 112, που από την σύσταση του έχει βοηθήσει στο να σωθούν εκατοντάδες ζωές, έχουν συσταθεί οι δασοκομάντος και δημιουργήθηκε το πρόγραμμα ΑΙΓΙΣ, ύψους 2,1 δις ευρώ.

Το ερώτημα λοιπόν γιατί παρά τη θεαματική αύξηση των μέσων πυρόσβεσης οι πυροσβέστες δυσκολεύονται να οριοθετήσουν τις πυρκαγιές, φαίνεται ότι είναι δύσκολο να απαντηθεί.

Δυστυχώς, η κλιματική κρίση φαίνεται πως εμποδίζει -παρά τα μέσα που διαθέτει η πυροσβεστική- την καταστολή των πυρκαγιών. Οι ΜΕΓΑ- πυρκαγιές που πρέπει να αντιμετωπίσει η Ελλάδα και συνολικά η Ευρώπη αυξάνονται δραματικά. Είναι ενδεικτικό, ότι η ένταση που αναδύουν οι φωτιές, και οι υψηλές θερμοκρασίες που αναπτύσσουν είναι δυνατόν να εξαερώσει το νερό που ρίχνει το πτητικό μέσο, πριν καν αυτό φτάσει τη φωτιά, ενώ οι πυροσβέστες μπορεί να μην καταφέρουν καν να πλησιάσουν τις φλόγες.

You may also like