Επικαιρότητα

Έρευνα: Στην 7η θέση των χωρών του ΟΟΣΑ η Ελλάδα για τη διαχείριση της πανδημίας στον τομέα της εκπαίδευσης

Επικαιρότητα

Έρευνα: Στην 7η θέση των χωρών του ΟΟΣΑ η Ελλάδα για τη διαχείριση της πανδημίας στον τομέα της εκπαίδευσης

Πολύ υψηλή βαθμολογία συγκέντρωσε η Ελλάδα σε μελέτη της Bertelsmann Stiftung, σε ό,τι αφορά την επίδοσή της στον τομέα της εκπαίδευσης, εν μέσω πανδημίας.

Συγκεκριμένα, η Bertelsmann Stiftung, ένα από τα πιο έγκυρα think tanks της Γερμανίας, κατέταξε την Ελλάδα στην 7η θέση μεταξύ των 29 κρατών του ΟΟΣΑ για τον τρόπο με τον οποίο αντέδρασε το εκπαιδευτικό της σύστημα. Στη μελέτη, ουσιαστικά, αναγνωρίζεται ότι το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα δεν ήταν έτοιμο να ανταποκριθεί σε μια τόσο μεγάλη κρίση, όμως τελικά διαχειρίστηκε τις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες πολύ καλύτερα από το μέσο όρο των χωρών που μπήκαν στο «μικροσκόπιο» της έρευνας.

Να σημειωθεί ότι γενικά για τη διαχείριση της πανδημίας η Bertelsmann Stiftung κατέταξε την Ελλάδα στην 9η θέση μεταξύ των 29 κρατών – μελών του ΟΟΣΑ. Για την ανθεκτικότητα των δημοκρατικών θεσμών -που δοκιμάστηκαν εν μέσω πανδημίας- η Ελλάδα έλαβε την 8η θέση, ενώ για την ανθεκτικότητα της διοίκησης κατετάγη στην 9η θέση.

Τι «είδε» η Berteslmann Stiftung για την εκπαίδευση στην Ελλάδα

Σχετικά με την αντίδραση των εκπαιδευτικών συστημάτων, οι ερευνητές εξέτασαν αρχικά την ετοιμότητα κάθε χώρας για την πανδημία. Σε αυτή την κατηγορία, η Ελλάδα δεν είχε καλή επίδοση, καθώς κατετάγη στην 22η θέση. Βασικός αρνητικός παράγοντας ήταν ο -προ κορωνοϊού- χαμηλός βαθμός ψηφιοποίησης του εκπαιδευτικού συστήματος και των υπηρεσιών του.

Οι ειδικοί που εκπόνησαν την έρευνα αναγνώρισαν, ωστόσο, τα βήματα που έκανε η Ελλάδα στο κομμάτι της εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια της πανδημίας, γι’ αυτό και την τοποθέτησαν στην 7η θέση. Καθοριστικό ρόλο διαδραμάτισε η καθολική εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης, για το διάστημα που ανεστάλη η δια ζώσης λειτουργία των σχολείων. Να σημειωθεί ότι η καθολική τηλεκπαίδευση δεν υλοποιήθηκε σε όλες τις χώρες του ΟΟΣΑ, ενώ ακόμα και σε περιπτώσεις που εφαρμόστηκε διαγνώστηκαν σοβαρά προβλήματα.

«Το γεγονός ότι η ψηφιοποίηση από μόνη της δεν αρκεί για την καθολική επιτυχία στην εκπαίδευση φαίνεται από το παράδειγμα της Δανίας. Παρ’ ότι οι ψηφιακές υποδομές της χώρας είναι αναπτυγμένες και όλα τα νοικοκυριά έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, μελέτη του σωματείου των εκπαιδευτικών έδειξε ότι περίπου οι μισοί μαθητές δημοτικού δεν παρακολούθησαν κανένα μάθημα όταν τα σχολεία έκλειναν, με τους μαθητές από οικονομικά μειονεκτούσες οικογένειες και από μειονότητες να έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να εμπίπτουν σε αυτή την κατηγορία» επισημαίνεται, χαρακτηριστικά, στην έρευνα.

Δείτε τους πίνακες της έρευνας:

 

You may also like