Εγκρίθηκε από την Βουλή το νέο θεσμικό πλαίσιο για την ανάπτυξη και την λειτουργία των πλοίων αναψυχής και των ημερόπλοιων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Τοποθετούνται γερές βάσεις, για τη σχεδίαση και την εφαρμογή της στρατηγικής που αφορά τη βιώσιμη ανάπτυξη του κλάδου σε εθνικό επίπεδο.
Η ανάδειξη του νησιωτικού και θαλάσσιου χώρου ως βασικού στοιχείου της ελληνικής οικονομίας, η περιφερειακή ανάπτυξη των τοπικών οικονομιών των νησιών και των παράκτιων περιοχών, η δημιουργία ενός σταθερού περιβάλλοντος για την προώθηση της επιχειρηματικότητας και την προσέλκυση κεφαλαίων, η παράλληλη ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών και η προώθηση της ελληνικής ναυτικής κουλτούρας αποτελούν τους βασικούς άξονες του έργου της κυβέρνησης.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι: «Το νέο νομοθετικό πλαίσιο ενσωματώνει όλες τις σύγχρονες τάσεις του θαλασσίου τουρισμού, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για το γιότινγκ μιας και οι προβλέψεις του παρέχουν πλέον την δυνατότητα στην Ελλάδα να αξιοποιήσει πλήρως τα συγκριτικά πλεονεκτήματά της αποκομίζοντας πολλά και σημαντικά οφέλη όχι μόνο για την ελληνική οικονομία, αλλά και για την ελληνική κοινωνία».
Στόχος του νέου νομοθετικού πλαισίου είναι ο εκσυγχρονισμός και η κωδικοποίηση του υφιστάμενου πλαισίου, η εισαγωγή καινοτομιών και επιτυχημένων διεθνών πρακτικών και η δημιουργία του ψηφιακού πλέγματος, το οποίο θα είναι δυνατό να φέρνει σε επαφή τους ενδιαφερόμενους με το κράτος άμεσα, εύκολα και με αποδοτικό τρόπο.
Ο πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Θαλάσσιου Τουρισμού, Μιχάλης Σκουλικίδης, είχε ζητήσει πρόσφατα από την πολιτεία να στρέψει το ενδιαφέρον της στον εν λόγω κλάδο. Αυτό, γίνεται σήμερα πραγματικότητα.
Το τελευταίο διάστημα υπήρχε αναστάτωση λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Αν και μεγάλο μερίδιο της αγοράς το κατέχουν οι Ρώσοι, πολύ μεγαλύτερο μερίδιο καταλαμβάνουν οι Αμερικανοί. Σε κάθε περίπτωση, το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Ελλάδας στον τομέα είναι δεδομένο. Οι προοπτικές ανάπτυξης που παρουσιάζονται για τις μαρίνες και το γιώτινγκ είναι τεράστιες.
Η Ένωση Μαρινών Ελλάδας, είχε επισημάνει στο παρελθόν ότι η περαιτέρω ιδιωτικοποίηση του κλάδου μπορεί να συνεισφέρει επιπλέον 479.000 νέες τουριστικές αφίξεις αλλοδαπών τουριστών, 1,3 δισ. ευρώ στην ελληνική οικονομία, 1% στο ΑΕΠ, 44.389 νέες θέσεις εργασίας, 1,8 δισ. ευρώ νέες επενδύσεις σε μαρίνες και σκάφη αναψυχής και 4,2 δισ. ευρώ στην Περιφερειακή Ανάπτυξη.
Ο κ. Πλακιωτάκης, υπογράμμισε ότι: «Η νομοθετική μας παρέμβαση είναι ολιστική και όχι αποσπασματική. Αξιοποιεί πλήρως το συγκριτικό πλεονέκτημα της πατρίδας μας και δεν το ακυρώνει. Στηρίζεται σε ενδελεχή μελέτη του χώρου, βασίζεται στο όραμα και την πίστη στις αξίες μιας φιλελεύθερης οικονομίας, η οποία παράγει πλούτο και κοινωνική ευημερία σε κάθε επίπεδο και όχι σε ιδεοληψίες και αναχρονιστικές αντιλήψεις που βάζουν φρένο στην ανάπτυξη».
Η ελληνική ακτογραμμή είναι 16.000 χιλιόμετρα. Το εθνικό λιμενικό σύστημα της χώρας μας περιλαμβάνει 12 μεγάλους λιμένες, 39 λιμενικά ταμεία, 32 δημοτικά λιμενικά ταμεία, ένα νομαρχιακό λιμενικό ταμείο, 1.250 περιφερειακούς λιμένες, μαρίνες, αλιευτικά καταφύγια και λιμενίσκους. Εντοπίζονται 59 χωροθετημένοι τουριστικοί λιμένες δυναμικότητας 14.800 θέσεων ελλιμενισμού και υπάρχουν 4.872 θέσεις διαχείμανσης. Ήδη στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ, βρίσκονται προς αξιοποίηση 7 τουριστικοί λιμένες.
Η προσπάθεια συνεχίζεται σε όλα τα επίπεδα και η κυβέρνηση προβαίνει στις απαραίτητες ενέργειες, ώστε η Ελλάδα να βρίσκεται μέσα στον χάρτη των ισχυρών κρατών του σύγχρονου γιώτινγκ. Πέραν τούτου, είναι γνωστό ότι αγωνίζεται παράλληλα να αναπτύξει πολλά περισσότερα είδη τουρισμού στην Ελλάδα (λχ. χειμερινός τουρισμός). Έτσι, εγκαταλείπεται η μυωπική αντίληψη που επικρατούσε για χρόνια στο παρελθόν ότι η χώρα μας είναι ένα μέρος που μπορούσαν να το επισκεφθούν οι τουρίστες μόνο κατά τους θερινούς μήνες.