Κάτι φαίνεται να αλλάζει το τελευταίο διάστημα στον κλάδο της ναυπηγικής και ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας. Η κατάσταση που επικρατούσε στον τομέα στη χώρα μας ήταν δύσκολη για πολλά χρόνια. Πρόσφατα όμως, αξιοσημείωτες εξελίξεις έχουν λάβει χώρα.
Η πρώτη συντονισμένη προσπάθεια εξυγίανσης, έγινε ουσιαστικά με τα Ναυπηγεία Νεωρίου Σύρου. Είναι ενδιαφέρον ότι, η επιτυχημένη αυτή πολιτική απέδωσε άμεσα καρπούς. Σήμερα τα ναυπηγεία έχουν εξοφλήσει το σύνολο των απαιτήσεων προς τους εργαζόμενους και τους πιστωτές. Αυξήθηκαν οι θέσεις εργασίας από 150 σε 600 και πληρώθηκαν εκατομμύρια φόροι στο ελληνικό Δημόσιο.
Τα Ναυπηγεία Σύρου, αποτελούν την πλέον έμπρακτη απόδειξη της αναβίωσης του ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου στην Ελλάδα και της ενίσχυσης της βιομηχανικής δραστηριότητας. Ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, είχε πραγματοποιήσει επίσημη επίσκεψη στο πρόσφατο παρελθόν. Κατά την διάρκειά της, υπεγράφησαν έξι συμφωνίες με όφελος για την τοπική κοινωνία και την ελληνική οικονομία εν γένει. Αφορούν τους τομείς της προστασίας του περιβάλλοντος, της ενέργειας και της ανάπτυξης των νέων τεχνολογιών.
Παράλληλα, άνοιξε ο δρόμος για την μεταβίβαση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά στον εφοπλιστή, Γιώργο Προκοπίου.
Η πώληση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά προχωράει σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες.
Με ανάλογη επιτυχία δρομολογείται και η εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας. Επενδύονται άμεσα 100 εκατομμύρια δολάρια για την εκκίνηση της λειτουργίας τους.
Περαιτέρω, οι νομοθετικές ρυθμίσεις που προωθεί η κυβέρνηση, επιλύουν τα βασικά ζητήματα που εμπόδιζαν την ανάπτυξη του ναυπηγοεπισκευαστικού τομέα. Σε αυτό το πλαίσιο, εγκρίθηκε το σχετικό σχέδιο νόμου από το υπουργικό συμβούλιο και έχει κατατεθεί ήδη στη βουλή.
Μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου, τα ναυπηγεία θα περάσουν άμεσα στους επενδυτές Onex- DFC- Fincantieri. Πρόκειται για ένα σχεδόν παρόμοιο σχέδιο, με αυτό της εξυγίανσης των Ναυπηγείων Νεωρίου Σύρου.
Αναμένονται σύντομα τα θετικά αποτελέσματα, σε συνδυασμό με την γρήγορη εξέλιξη της διαδικασίας και αποδεικνύεται εμπράκτως, το έργο της κυβέρνησης. Υπό αυτό το πρίσμα, συνεχίζονται οι εξαιρετικά σημαντικές πρωτοβουλίες για την εξυγίανση του κλάδου της ναυπηγικής και ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας.
Ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, είχε δηλώσει χαρακτηριστικά ότι «ο κλάδος της ναυπηγικής και ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας πρέπει να αποτελεί βασικό παράγοντα της ναυτιλιακής υποδομής της χώρας».
Η Ελλάδα βρίσκεται εντός των μεγαλύτερων ναυτικών και ναυτιλιακών δυνάμεων παγκοσμίως.
Ειδικά η λειτουργία των τριών μονάδων που υπάρχουν στην στη χώρα μας (Νεώριο, Σκαραμαγκάς και Ελευσίνα), κρίνεται απαραίτητη και για άλλους λόγους.
Σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα, η εξυγίανση του ναυπηγικού τομέα πραγματοποιείται με κανόνες. Σκοπός είναι να καταφέρει ο ναυπηγικός τομέας και κυρίως τα τρία ναυπηγεία, να συμβάλουν τα μέγιστα στη στήριξη της ναυτιλίας και στην ενίσχυση της άμυνας της χώρας. Συγκεκριμένα, τα ναυπηγεία Ελευσίνας και Σκαραμαγκά αποτελούν εξαιρετικά κρίσιμες εγκαταστάσεις. Συνεπώς, κρίνεται επιβεβλημένη η άμεση εφαρμογή των πολιτικών που ακολουθούνται σήμερα.
Κατόπιν των αποφάσεων της κυβέρνησης για την αγορά νέων πολεμικών πλοίων, με κόστος 2 δισεκατομμύρια ευρώ, η μονάδα επισκευών και συντήρησης είναι πολύ απαραίτητη. Μπορεί να δημιουργηθεί μόνο κατόπιν του εκσυγχρονισμού των ναυπηγείων. Επομένως, η επανεκκίνηση της ναυπηγικής και ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανία επιβάλλεται να συνεχίσει με τον ίδιο γρήγορο βηματισμό.
Συντακτική Ομάδα inbox.gr