Ανάλυση

Τι πήγε λάθος και έκλεισε η Αττική οδός

Ανάλυση

Τι πήγε λάθος και έκλεισε η Αττική οδός

Πάνω από 4.500 πολίτες και 2.500 αυτοκίνητα εγκλωβίστηκαν το πρωί της Δευτέρας στην Αττική Οδό μέσα σε λίγες ώρες και πολλοί από αυτούς αναγκάστηκαν να μείνουν για πάνω από 24 ώρες μέσα στα αυτοκίνητά τους αβοήθητοι.

Ευτυχώς επενέβη ο στρατός και τους έδωσε φαγητό, νερό, αλλά και κουβέρτες για να ζεσταθούν, μέχρι να τελειώσει ο εφιάλτης και η ταλαιπωρία τους.

Τι μπορεί όμως να πήγε τόσο λάθος και να επικράτησε το χάος, όχι μόνο στον μεγαλύτερο δρόμο του Λεκανοπεδίου, αλλά και σε άλλες κεντρικές αρτηρίες; Ας δούμε τους βασικότερους λόγους του “εμφράγματος” στην κυκλοφορία από την επέλαση του χιονιά…

Γιατί δεν έκλεισε ο δρόμος;

Ένα από τα βασικότερα ερωτήματα είναι, γιατί δεν έκλεισε ο δρόμος; Είναι ενδεικτικό πως λόγω της έντονης κακοκαιρίας κατά καιρούς έχουν κλείσει κεντρικά σημεία καθώς είναι αδύνατον να καθαριστούν -σ.σ. κακώς φυσικά γιατί θα έπρεπε όλα τα σημεία να καθαρίζονται.

Θυμόμαστε όλοι πως ο πρώην υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης είχε κλείσει την Εθνική Οδό στην τελευταία έντονη χιονόπτωση που έπληξε την Αττική.

Τότε ο ΣΥΡΙΖΑ κουνούσε το δάχτυλο στην κυβέρνηση και μάλιστα κατήγγειλε πως το κλείσιμο του δρόμου έγινε για να γλιτώσει το πρόστιμο η εταιρεία!

Βέβαια αυτό είναι μία άλλη κουβέντα. Τότε δεν εγκλωβίστηκε κανείς. Στην προκειμένη περίπτωση κανείς δεν πήρε την ευθύνη όχι μόνο να κλείσει τον δρόμο, αλλά να απαγορεύσει την κυκλοφορία για βαρέα οχήματα.

Παράλληλα, κανείς δεν είπε στους οδηγούς που μπήκαν στην Αττική οδό πληρώνοντας διόδια, πως πρέπει να έχουν αντιολισθητικές αλυσίδες για να συνεχίσουν.

Το αποτέλεσμα; Δίπλωσαν δύο νταλίκες, το χιόνι είχε καλύψει τα πάντα και οι οδηγοί κατάλαβαν γρήγορα, πως θα περάσουν αρκετές ώρες στα αυτοκίνητά τους.

Γιατί δεν ενημέρωσε ο αρμόδιος αξιωματικός της ΕΛΑΣ;

Άγνωστο παραμένει έως και σήμερα τι ακριβώς συνέβη στο κέντρο ελέγχου των καμερών της τροχαίας. Σύμφωνα με τα όσα είναι γνωστά υπάρχει σε κάθε κέντρο ελέγχου της κυκλοφορίας άνδρας της ΕΛ.ΑΣ., ο οποίος όφειλε να ενημερώσει για την κατάσταση, τους ανωτέρους του και εκείνοι με τη σειρά τους να λάβουν τις συγκεκριμένες αποφάσεις για το τι μέλλει γενέσθαι.

Άραγε, ενημέρωσε ο αρμόδιος αστυνομικός ή όχι; Και αν ενημέρωσε γιατί οι ανώτεροί του δεν πήραν απόφαση να κλείσει ο δρόμος;

Επίσης οι υπεύθυνοι της Αττικής Οδού δεν είδαν από τις κάμερες ότι αρχίζουν τα προβλήματα στον δρόμο;

Αυτά είναι ορισμένα από τα εύλογα ερωτήματα που δημιουργούνται. Είναι επίσης απορίας άξιο εφόσον γνώριζαν όλοι οι αρμόδιοι -σε υπουργεία, περιφέρεια, κοντινούς δήμους και τροχαία- ότι η χιονόπτωση ήταν τόσο έντονη γιατί δεν ενημέρωσαν τους οδηγούς; Γιατί δεν έκαναν μία εκτροπή κυκλοφορίας;

Που ήταν τα εκχιονιστικά μηχανήματα;

Ερωτήματα προκαλούνται και σχετικά με τα εκχιονιστικά μηχανήματα της Αττικής Οδού.

Σύμφωνα με πληροφορίες και τα όσα κατήγγειλαν οι οδηγοί, δεν πέρασε ούτε ένα όχημα. Ούτε ένα. Είναι δυνατόν να χιονίζει σε τέτοιο βαθμό και να μην γίνει κατευθείαν επιχείρηση για να ανοιχτεί ο δρόμος; Ποιος έπρεπε να δώσει τη συγκεκριμένη εντολή; Η Αττική οδός.

Ακόμη ένα βασικό θέμα έχει να κάνει με την κανονική εξαφάνιση των υπευθύνων στο τηλεφωνικό κέντρο. Τις τελευταίες ημέρες ακούσαμε χιλιάδες οδηγούς να καταγγέλλουν, πως δεν σήκωνε κανείς το σχετικό τηλέφωνο παροχής βοήθειας. Επίσης που ήταν τα εκχιονιστικά οχήματα της περιφέρειας τα οποία ήταν άφαντα σε όλο το λεκανοπέδιο;

Τα ζητούμενα είναι πολλά και βασικά στα όσα έγιναν. Η ταλαιπωρία των πολιτών χρειάζεται απαντήσεις που έως τώρα δεν έχουν δοθεί.

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας διαχείρισης της Αττικής Οδού, Βασίλης Χαλκιάς παραιτήθηκε.

Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, δείχνοντας και πάλι ήθος, αξιοπρέπεια και σεβασμό στους πολίτες, ζήτησε συγνώμη από τους οδηγούς που εγκλωβίστηκαν και τόνισε πως θα αναζητηθούν ευθύνες. Ας ελπίσουμε να μην χρειαστεί να βιώσει κανείς αντίστοιχες καταστάσεις στο μέλλον.





You may also like