Ανάλυση

Ποια “παγωμένα” επενδυτικά σχέδια ξεμπλόκαραν από το 2019 ως σήμερα

Ανάλυση

Ποια “παγωμένα” επενδυτικά σχέδια ξεμπλόκαραν από το 2019 ως σήμερα

Η Ελλάδα την τελευταία διετία, έχει μετατραπεί σε μια πολύ διαφορετική χώρα σε σχέση με αυτή που ήταν την περίοδο της οικονομικής κρίσης.

Έχει μπει σε μια τροχιά δυναμικής ανάπτυξης με σταθερά δημοσιονομικά και δανείζεται με εξαιρετικά χαμηλά επιτόκια, έχοντας φτάσει και σε ιστορικά ρεκόρ.

Παράλληλα, η πολιτική της εξωστρέφειας στον τομέα της οικονομίας που ακολουθείται, αντανακλάται όχι μόνο στη ραγδαία αύξηση των ξένων επενδύσεων, αλλά και στο ξεμπλοκάρισμα μεγάλων επενδυτικών σχεδίων.

Ελληνικό, Μεταλλεία Κασσάνδρας , Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων, το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, η περαιτέρω αναβάθμιση του λιμανιού του Πειραιά, αποτελούν αξιοσημείωτα παραδείγματα, ότι μεγάλα έργα που είχαν μείνει στο πάγο για πολλά χρόνια, πλέον μπαίνουν σε τροχιά υλοποίησης.

Ελληνικό

Η υπογραφή της επένδυσης από το ΤΑΙΠΕΔ και της Lamda Development, για την απόκτηση του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της «Ελληνικό Α.Ε.» αποτελεί αποτέλεσμα εντατικής προσπάθειας, αλλά και πολιτικής βούλησης της κυβέρνησης να ξεπαγώσει ένα έργο το οποίο θα επιφέρει πολλά έσοδα, πολλές χιλιάδες θέσεις εργασίας, τόσο κατά τη διάρκεια του έργου, όσο και κατά την παράδοση του και συνεισφορά έως 2,4% στο ελληνικό ΑΕΠ.

Μεταλλεία Κασσάνδρας

Νέα εποχή ανάπτυξης για τα μεταλλεία Κασσάνδρας έχει ξεκινήσει, μετά την υπογραφή της νέας επενδυτικής συμφωνίας, μεταξύ της Ελληνικός Χρυσός και της πολιτείας.

Η επένδυση αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες άμεσες ξένες επενδύσεις στην Ελλάδα, καθώς οι επιπρόσθετες επενδύσεις αναμένεται να φτάσουν τα 1,6 δισ. ευρώ και τα οφέλη του Δημοσίου θα προσεγγίσουν τα 2 δισ. ευρώ.

Παράλληλα, με την τροποποίηση της σύμβασης οι θέσεις εργασίας θα διπλασιαστούν και θα φτάσουν τις 3.070 στα εργοτάξια, συν 1.000 ακόμη σε κατασκευαστικές εργασίες.

Η χώρα θα καταφέρει να αναδειχτεί σε κορυφαίο παραγωγό χρυσού στην περιοχή, ενώ παράλληλα η προστασία του περιβάλλοντος θα διασφαλιστεί μέσω ενός συστήματος παρακολούθησης με 400 σημεία ελέγχου.

ΕΛΒΟ

Η συμφωνία για τη μεταβίβαση της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ) σε ισραηλινή κοινοπραξία, υπεγράφη τον περασμένο Φεβρουάριο, κλείνοντας έναν πολυετή κύκλο αδράνειας.

Η ΕΛΒΟ είχε τεθεί σε ειδική εκκαθάριση από το 2014 και ακολούθησαν 2 αποτυχημένοι διαγωνισμοί το 2017 και το 2019.

Το άλλοτε σπουδαίο εργοστάσιο πέρασε μια περίοδο μεγάλης παρακμής για να ξαναγεννηθεί, έχοντας τη δυνατότητα να προσφέρει θέσεις εργασίας, εξαγωγές, αλλά και ενισχύοντας την παραγωγική και βιομηχανική βάση της Ελλάδας σε έναν κρίσιμο κλάδο, που προσδίδει πρόσθετη αξία σε πολλές εφοδιαστικές αλυσίδες.

ΔΕΠΑ Υποδομών

Η ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ Υποδομών θα επιφέρει μεγάλο όφελος και στην οικονομία και στους πολίτες.

Για την απόκτηση της ελληνικής εταιρείας, το τίμημα από την Italgas έφτασε τα 733 εκατ. ευρώ -ένα ιδιαίτερα υψηλό τίμημα- προσελκύοντας έναν από τους μεγαλύτερους ενεργειακούς ομίλους στην Ευρώπη.

Παράλληλα, εξασφαλίστηκε η απρόσκοπτη πρόσβαση σε χρηματοδότηση στο μέλλον και συμβάλλοντας στην υλοποίηση περαιτέρω επενδύσεων τα επόμενα έτη.

Αεροδρόμιο στο Καστέλι

Οι σημαντικές εκκρεμότητες για την κατασκευή του αεροδρομίου στο Καστέλι -που θα αποτελέσει την νέα υπερσύγχρονη πύλη για την υποδοχή τουριστικών ροών- λύθηκαν.

Η τελετή θεμελίωσης πραγματοποιήθηκε, ενώ το master plan άνοιξε τον δρόμο για την επόμενη φάση των εργασιών.

Η κατασκευή του, ύστερα από παλινωδίες πολλών ετών, θα συνδράμει στην ενίσχυση του τουριστικού προφίλ της Κρήτης, ενώ θα δημιουργήσει σχεδόν 7.000 θέσεις εργασίας.

Η συνολική επένδυση στο νέο αεροδρόμιο εκτιμάται ότι θα φτάσει το 1 δις ευρώ.

Λιμάνι του Πειραιά

Η αναβάθμιση του λιμανιού του Πειραιά θα γίνει πραγματικότητα, έπειτα από την τροποποίηση της σύμβασης του 2016, διασφαλίζοντας παράλληλα τα συμφέροντα του Δημοσίου και της ελληνικής οικονομίας. Πρόκειται για άλλη μια μεγάλη επένδυση που ξεμπλοκάρει.

Η ανάπτυξη στο λιμάνι του Πειραιά εισέρχεται σε μια νέα εποχή, καθώς ο δρόμος της διαπραγμάτευσης έφερε καρπούς, σε αντίθεση με τον δρόμο της διαμάχης -που είχε προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ- κάτι που θα μπορούσε να επιφέρει διακοπή της επένδυσης με επιζήμιες συνέπειες.

H κύρωση της σύμβασης μπορεί να ξεκίνησε το 2016 ωστόσο προέκυψαν σημαντικές καθυστερήσεις στην υλοποίηση των πρώτων υποχρεωτικών επενδύσεων.

Μέχρι τον Ιούνιο του 2019 είχαν γίνει επενδύσεις ύψους 51 εκατ. ευρώ, ενώ το επόμενο διάστημα μέσα σε δύο χρόνια, υλοποιήθηκαν επενδύσεις 48 εκατ. ευρώ.

You may also like