Δηλώσεις

Πιερρακάκης: Το μέλλον ή το σχεδιάζεις ή το υφίστασαι

Δηλώσεις

Πιερρακάκης: Το μέλλον ή το σχεδιάζεις ή το υφίστασαι

Δήλωσε ο Υπουργός Παιδείας στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής, κατά την συζήτηση του νομοσχεδίου για την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων.

Τι αξίζει να μιμηθεί κανείς από τη Κύπρο; Πως μια χώρα κατάφερε να γίνει περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης σε μια λογική συναίνεσης πολιτικών κομμάτων. Δέχθηκαν ότι το πράγμα αυτό είναι λογικό θεμιτό και εθνικά συμφέρον και μπήκαν λογική πίσω από ταμπού είδαν του ρυθμιστικούς όρους για το εθνικό συμφέρον. Είναι η πραγματικότητα που κάνουμε ότι δεν υπάρχει: κολέγια έχουμε στην Ελλάδα, 33. Έχουν 32.000 σπουδαστές αυτά δίνουν πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα, ήταν απόφαση του κτιρίου αυτού; συρθήκαμε από ενωσιακή νομολογία να το κάνουμε. Αυτή τη στιγμή οι απόφοιτη κολεγίων παίρνουν μόρια για τον ΑΣΕΠ, μπορείς να πας και στη σχολή δικαστών. Είναι φεστιβάλ υποκρισίας να κάνουμε ότι δεν το βλέπουμε. Έγινε ερήμην μας, γιατί μείναμε σε έναν ιδεοληπτικό οριτζιναλισμό. Όποιος λέει δεν έχουμε ιδιωτική τριτοβάθμια εκπαίδευση, πρακτικά, λέει ψέματα. Το έχουμε ήδη θέλουμε να το λύσουμε; να βάλουμε κανόνες πάνω σε αυτό; Πρέπει να ρυθμιστεί το ΕΛ Ντοράντο», είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε:

Το νομοσχέδιο θα αυξήσει τις εκπαιδευτικές ευκαιρίες, θα δώσει δυνατότητα επαναπατρισμού σε Έλληνες που θέλουν να σπουδάσουν έξω. Θα πρέπει στην Ελλάδα να τελειώσει η εποχή της αυταρέσκειας. Ενώ έχουμε σπουδαίους ανθρώπους στην ακαδημαϊκή κοινότητα δεν έχουμε καταφέρει να γίνουμε κέντρο περιφερειακής εκπαίδευσης. Πρέπει να το κάνουμε σε μεγάλη κλίμακα, δεν πρέπει να φοβηθούμε να το κάνουμε γιατί μπορούμε. Στο τέλος της μέρες αυτό είναι η πραγματική αναβάθμιση ανώτατης εκπαίδευσης και αυτή την αναβάθμιση πρέπει να την κάνουμε με όρους 2050.

Τόνισε μάλιστα ότι «δεν χρειάζεται διαρκώς να έχουμε μια λογική προστατευτισμού διότι ο προστατευτισμός δεν θα μας προστατεύσει. Θα μας προστατεύσει το να ανοιχτούμε Πρέπει λοιπόν να δομήσουμε τη νέα στρατηγική μας, όχι με όρους δεκαετιών πίσω, αλλά με όρους του 2050, είπε ο υπουργός Παιδείας. Η χώρα, επεσήμανε, θα πρέπει να συμμετάσχει στην επανάσταση της τεχνολογίας, των ιδεών και των μεγάλων αλλαγών που έρχονται διότι το μέλλον ή το σχεδιάζεις ή το υφίστασαι. Κι εμείς τα τελευταία χρόνια το υφιστάμεθα. Ήρθε η ώρα να το σχεδιάσουμε. Και επειδή σε αυτό το νόμο, ειδικά ως προς τα πρώτα 176 άρθρα (από τα συνολικά 205), είναι πάρα πολλά που μπορούμε να συμφωνήσουμε, σας καλώ να τα συμφωνήσουμε και να τα σχεδιάσουμε μαζί, παρά τις όποιες διαφωνίες, είπε ο κ. Πιερρακάκης.

Ο υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε και στα ελάχιστα όρια εξέτασης μιας αίτησης, λέγοντας πως δεν μπορεί να εξεταστεί πρόταση με λιγότερους από 30 καθηγητές και 3 σχολές.

Η κατώτατη βάση εισαγωγής, είναι ο κατώτατος βαθμός πρόσβασης στο δημόσιο σύστημα. Δεν μπορεί κάποιος να μην έχει πρόσβαση στο δημόσιο και να έχει στο ιδιωτικό. Από εκεί και πέρα κάθε σχολή θα ορίζει όρους πρόσβασης. Θα είναι κομμάτι αίτησης του. Θα εγκρίνονται από Ανεξάρτητη Αρχή. Οι όροι πρόσβασης θα πρέπει να είναι αντίστοιχη με μητρικό ίδρυμα, είπε.

Ο κ. Πιερρακάκης, διευκρίνισε πως από τα 205 άρθρα του νομοσχεδίου τα 176 αφορούν σε ρυθμίσεις του δημοσίου πανεπιστημίου καθώς και αύξηση της χρηματοδότησης του, εκφράζοντας την ελπίδα πως αυτά θα στηριχθούν απ’ όλες τις πτέρυγες της Βουλής. Μάλιστα, διευκρίνισε πως δεν υπάρχει ζήτημα αντισυνταγματικότητας του νομοσχεδίου, επικαλούμενος σχετικές εισηγήσεις Συνταγματολόγων.

You may also like