Επικαιρότητα

Πως προχωρά η ψηφιοποίηση του δημοσίου τομέα

Επικαιρότητα

Πως προχωρά η ψηφιοποίηση του δημοσίου τομέα

Τα τελευταία δύο χρόνια, έχει αλλάξει σημαντικά και προς το καλύτερο τον τρόπο επικοινωνίας μεταξύ κράτους και πολιτών. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός και ο εκσυγχρονισμός με τη βοήθεια της τεχνολογίας προχωρά με αμείωτο ρυθμό. Σε καθημερινή βάση, αυξάνονται οι ψηφιακές υπηρεσίες για τους πολίτες. Ο ραγδαίος πολλαπλασιασμός τους εντείνει τη ψηφιακή μετάβαση.

Μόνο το μήνα Μάρτιο, δημιουργήθηκαν 35 νέες ψηφιακές υπηρεσίες. Προχωράει το εγχείρημα της ψηφιακής σύνταξης ώστε να εκδίδονται οι κύριες συντάξεις μέσα στο διάστημα- ρεκόρ των τριών μηνών. Επιπρόσθετα, τα υπουργεία Υγείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης έθεσαν σε λειτουργία το Μητρώο Εμβολιασμού Παιδιών και Εφήβων, το ψηφιακό βιβλιάριο υγείας παιδιού και το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή.

Πολλά αναμένεται να αλλάξουν και στην πρωτοβάθμια υγεία, με τη βοήθεια των ψηφιακών εργαλείων. Το finddoctors.gov.gr αποτελεί ήδη πυλώνα της στρατηγικής της κυβέρνησης για την πρωτοβάθμια υγεία. Οι πολίτες δύνανται πλέον να κλείνουν ηλεκτρονικά το ραντεβού πρωτοβάθμιας περίθαλψης. Άλλες υπηρεσίες που δημιουργήθηκαν είναι ο ηλεκτρονικός υπολογισμός και η πληρωμή των τελών για τη μεταβίβαση οχήματος. Σημαντικό είναι επίσης και το ατομικό ψηφιακό σχέδιο δράσης για κάθε άνεργο.

Οι νέες σημαντικές ψηφιακές υπηρεσίες που ανακοινώθηκαν το τελευταίο διάστημα, αποκρυσταλλώνουν την ισχυρή πολιτική βούληση της κυβέρνησης για τη μείωση της γραφειοκρατίας και την αναβάθμιση της παροχής υπηρεσιών προς τον πολίτη. Όπως ανέφερε ο κ. Πιερρακάκης: «η Ψηφιακή Διακυβέρνηση δεν είναι μία ουδέτερη αφηρημένη πολιτική. Είναι μία πολιτική που μειώνει τις ανισότητες γιατί σέβεται τον πολίτη που δεν έχει χρόνο για χάσιμο και που δεν έχει χρόνο να μεταβεί σε μία δημόσια υπηρεσία».

Η ψηφιοποίηση του βιβλίου αδικημάτων συμβάντων της ΕΛΑΣ, η ψηφιοποίηση των υποθηκοφυλακείων και η επέκταση των ψηφιακών ραντεβού σε περισσότερες προξενικές αρχές της χώρας μας πραγματοποιείται ταχύτατα. Με τις νέες προσθήκες, το MyConsulLive είναι πλέον διαθέσιμο σε 86 Πρεσβείες και Γενικά Προξενεία σε 55 χώρες.

Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε και ο ψηφιακός μετασχηματισμός του γεωργικού τομέα. Το έργο εντάσσεται στο ταμείο ανάκαμψης και ανθεκτικότητας και έχει συνολικό ύψος 54.979.275 ευρώ. Αντικείμενο της σχετικής σύμβασης είναι η δημιουργία τεχνολογικής πλατφόρμας, η οποία θα αποτελέσει την αναγκαία υποδομή για την υποστήριξη του εκσυγχρονισμού του γεωργικού τομέα.

Ψηφιοποίηση και διαχείριση της εκκλησιαστικής περιουσίας

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, συναντήθηκε πρόσφατα και με τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο. Συζητήθηκε η αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων και συγκεκριμένα, πως η Εκκλησία της Ελλάδος θα εκσυγχρονιστεί ψηφιακά.

Η καλύτερη εξυπηρέτηση των πρακτικών αναγκών και η καταγραφή του αρχειακού της υλικού με τη βοήθεια των σύγχρονων μορφών τεχνολογίας, είναι οι δυο πυλώνες ενδιαφέροντος. Η συνεργασία της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών με το υπουργείο επικεντρώνεται στους τρόπους ανάδειξης της πολιτιστικής κληρονομιάς και των ιερών κειμηλίων της Εκκλησίας.

Είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον, ότι στην Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών προχωρά η διαδικασία ψηφιοποίησης 11.300 ακινήτων της και ολοκληρώνεται η προσπάθεια που είχε γίνει με την καταγραφή των βασικών στοιχείων. Η Εταιρεία Αξιοποίησης Εκκλησιαστικής Ακίνητης Περιουσίας που συστάθηκε το 2014, σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ, αποφάσισε πρόσφατα να προχωρήσει σε νέα απόπειρα εκμετάλλευσης των ακινήτων της. Στην παρούσα φάση, αναμένεται να γίνει αποδελτίωση 605.000 εγγράφων και επιτόπιες μετρήσεις σε εκκλησιαστικά ακίνητα.

You may also like