Η κυβέρνηση και το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων είχε προαναγγείλει αυστηρούς ελέγχους το τελευταίο διάστημα σχετικά με την αισχροκέρδεια και τις ιδιαίτερα αυξημένες τιμές σε πολλά καταστήματα.
Είναι γεγονός πως οι έλεγχοι είναι σαρωτικοί, καθώς αρκετές επιχειρήσεις προσπάθησαν να εκμεταλλευτούν την κρίση ακρίβειας εις βάρος των καταναλωτών, καθώς παρουσίαζαν “τσουχτερές” τιμές.
Σύμφωνα με την Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς τους τελευταίους μήνες έχουν γίνει εκατοντάδες έλεγχοι για την αντιμετώπιση του φαινομένου της αισχροκέρδειάς τους με βεβαίωση:
– 66 παραβάσεων
– επιβολή προστίμων που ξεπερνούν, συνολικά, το 1,5 εκ. ευρώ.
Οι έλεγχοι σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν οι ανώτατοι παράγοντες του αρμόδιου υπουργείου θα είναι ιδιαίτερα αυστηροί και τους επόμενους μήνες.
Τα παραδείγματα
Είναι χαρακτηριστικό πως πριν από πέντε ημέρες επιβλήθηκαν πρόστιμα ύψους 120.340 με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Άδωνι Γεωργιάδη, σε δύο αλυσίδες σούπερ μάρκετ και συγκεκριμένα:
– 86.340 ευρώ στη μία και 34.000 ευρώ στη δεύτερη.
Παράλληλα ανακοινώθηκε πως επιβλήθηκαν πρόστιμα:
– 647.000 ευρώ και 140.000 ευρώ σε ακόμη δύο αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
– πρόστιμο 151.680 ευρώ σε χονδρεμπορική εταιρεία αγροτικών προϊόντων.
Σύμφωνα με τα όσα έγιναν γνωστά η δημοσιοποίηση των επωνυμιών των επιχειρήσεων, στις οποίες επιβάλλονται διοικητικά πρόστιμα για λόγους αισχροκέρδειας, θα ξεκινήσει αμέσως μετά τη ψήφιση σχετικής νομοθετικής ρύθμισης από τη Βουλή των Ελλήνων.
«Είναι καθήκον της κυβέρνησης να προστατεύσει τους καταναλωτές»
«Οι ανατιμήσεις στην αγορά μειώνουν την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών και δημιουργούν προβλήματα ιδιαίτερα στα νοικοκυριά με χαμηλότερο εισόδημα. Οι ανατιμήσεις αυτές, προφανώς, οφείλονται στη διεθνή δυσμενή συγκυρία και στις αλλεπάλληλες διεθνείς κρίσεις της πανδημίας, της μετάβασης σε ένα νέο ενεργειακό μοντέλο και της Ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία. Αλλά είναι καθήκον της κυβέρνησης, του κράτους, και των ελεγκτικών μηχανισμών του, να προστατεύσει τους καταναλωτές από πρόσθετες επιβαρύνσεις που οφείλονται σε αθέμιτες πρακτικές κακών επαγγελματιών. Στο πλαίσιο αυτό θέλω να διαβεβαιώσω τους καταναλωτές ότι το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων και, πιο συγκεκριμένα, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή και η ΔΙΜΕΑ, διενεργούν διαρκώς ελέγχους στην αγορά για την αντιμετώπιση των φαινομένων αισχροκέρδειας και επιβάλλουν υψηλά πρόστιμα προκειμένου να αποτρέψουν αυτές τις συμπεριφορές και να προστατέψουν το εισόδημα του καταναλωτή στην πράξη», ανέφερε o Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή.
«Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή παρακολουθεί στενά τη δραστηριότητα στο χονδρικό και στο λιανικό εμπόριο, διενεργώντας συνεχείς ελέγχους σε όλη την αγορά, προκειμένου να προασπίσει τα δικαιώματα και την αγοραστική δύναμη του καταναλωτή. Μέσα σε ένα περιβάλλον ανατιμήσεων που οφείλονται, σχεδόν αποκλειστικά, σε εξωγενείς παράγοντες θεωρούμε απαράδεκτο να υπάρχουν περιπτώσεις αισχροκέρδειας σε βάρος των καταναλωτών και ειδικά των πιο αδύναμων. Ήδη έχουν εντοπιστεί συγκεκριμένες περιπτώσεις κακών επαγγελματιών στους οποίους θα επιβληθούν παραδειγματικά πρόστιμα σύμφωνα με το νόμο», είχε δηλώσει πριν από λίγο καιρό ο επικεφαλής της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου.